fbpx

Šaltinis: “Verslo žinios”

Autorius: Linas Butkus

Šiais metais su naujais Europos Sąjungos automobilių taršos ribojimais susidursianti rinka laukia naujos elektromobilių bangos, kurią lydės itin brangūs, didelės galios modeliai.

Prognozuojama, jog 2020 m. anglies dvideginio (CO2) taršos ribojimai taps kaip niekada anksčiau stipriai ES naujų automobilių rinką formuojančiu veiksniu. Per šiuos metus automobilių gamintojai privalo užtikrinti, kad bendrasis ES parduotų automobilių CO2 taršos vidurkis neviršytų 95 g/km. Todėl bus siekiama parduoti kuo daugiau žema tarša pasižyminčių hibridinių automobilių arba visai taršos neišskiriančių elektromobilių.

Planuoja didelį tiražą

Šiais metais ES rinką papildys kaip niekad anksčiau daug naujų elektromobilių modelių.

2019 m. amerikiečių „Tesla“ Europoje nepaprastai sėkmingai pradėjo prekybą savo pigiausiu elektromobiliu „Model 3“: šis ilgai lauktas sedanas kai kuriose rinkose aplenkė ilgamečiu populiarumu galinčius pasigirti tradicinius automobilius. Jau pavasarį „Tesla“ turėtų pristatyti ir „Model 3“ pagrindu sukurtą krosoverį „Model Y“. Tiesa, žinant chronišką „Teslos“ silpnybę nespėti paskui jos įkūrėjo Elono Musko pažadus, derėtų numatyti ir galimą pastarojo modelio gamybos atidėjimą.

„Model Y“ bus aukštesnis ir erdvesnis už „Model 3“, o jo akumuliatorių įkrovos turėtų pakakti 480 km kelionei.

  

Kita svarbi naujiena – metų viduryje laukiamas „Volkswagen ID.3“. Kom­paktinio, „Golfo“ dydžio elektromobilio kaina prasidės nuo 30.000 Eur, o vienos akumuliatorių įkrovos, priklausomai nuo modelio versijos, turi pakakti 330–500 km nuvažiuoti. Būtent su šiuo modeliu „Volkswagen“ sieja savo siekį išvengti minėtų taršos mokesčių ir planus per 2025-uosius parduoti 1,5 mln. elektromobilių. Rudenį keliuose turėtų pasirodyti dar vienas „Volkswagen“ elektromobilis – vidutinio dydžio krosoveris ID.4.

  

Elektromobilių desantas

„Audi“ gamoje šiemet pasirodys antrasis elektromobilis „e-tron Sportback“. Tai pernai rinką pasiekusio elektra varomo SUV modelio „e-tron“ versija su madinga nuožulnia galine kėbulo dalimi.

BMW pateiks dvi elektra varomas jau gaminamų automobilių versijas – mažytį „Mini Electric“ ir vidutinio dydžio SUV modelį „BMW iX3“.

„Mercedes“ planuose – vidutinio dydžio SUV modelio EQC prekyba ir kompaktinio elektromobilio EQA gamyba. Pirmasis modelis jau ne sykį rodytas ir vartotojus turėtų pasiekti artimiausiu metu. Antrasis kol kas žinomas tik iš praėjusį rudenį Frankfurte parodyto prototipo. Kol kas apie EQA žinoma tiek, kad jo akumuliatorių įkrovos turi pakakti 400 km kelionei, o gamins jį Prancūzijoje esanti „Smart“ gamykla. Vartotojus jis galėtų pasiekti metų pabaigoje.

Savo pirmąjį serijinį elektromobilį metų pradžioje pateiks ir Japonijos „Honda“. Tai bus per 33.000 Eur kainuojantis mažas miesto automobilis su nedideliu, 32 kWh talpos akumuliatoriumi, kurio pakaks įveikti 200 km.

Į elektromobilių rinką žengiantis „Volvo“, be elektra varomo krosoverio „XC40 Recharge“, metų viduryje pasiūlys „Tesla Model 3“ konkurentą „Polestar 2“. Kinijoje gaminamas elektromobilis bus varomas dviejų 408 AG pajėgumą pasiekiančių elektros motorų. Prognozuojama jo kaina – apie 60.000 Eur, o akumuliatorių įkrovos turėtų užtekti 500 km kelionei.

Viena netikėčiausių naujienų yra elektromobilis „Ford Mustang Mach-E“. Išskyrus pavadinimą ir laukinio žirgo simbolį, metų pabaigoje laukiamas modelis neturės nieko bendro su nuo 1964 m. gaminamu „Mustang“ sportiniu kupė. Tačiau „Ford“ deklaruoja, kad šis penkerių durų krosoveris su elektros pavara ir 258–465 AG pajėgumo elektros motorais yra suderintas sportiškam važiavimui ir neturėtų sumenkinti „Mustang“ įvaizdžio.

Rudenį JAV keliuose pasirodys „Rivian R1T“. Ne mažiau nei 700 AG pasiekiančiais elektros motorais ir didelės talpos akumuliatoriais ginkluotas pikapas vertinamas kaip itin gerai pasiruošęs mesti iššūkį elektromobilių rinkoje milžinišką įtaką darančiai „Teslai“.

Bene įspūdingiausiu nauju elektromobiliu ketina tapti pirmasis „Porsche“ elektromobilis „Taycan“. Nepaisant palyginti prastų ekonomijos charakteristikų, apie 190.000 Eur kainuojantis modelis ne kartą ekspertų įvertintas kaip „geriausias pasaulyje elektromobilis“.

Netrūks egzotikos

Nepaisant griežtų reikalavimų taršai, gamintojai ir toliau didelį dėmesį rodo miesto visureigių pirkėjams, kurie leidžia pasiekti geriausius pelno rodiklius ir kompensuoti investicijas į naujas elektros pavaros technologijas.

„Volkswagen“ jiems šiemet pateiks rinkoje unikalų kėbulo tipą – mažą krosoverį „T-Roc“ su sulankstomu brezentiniu stogu. Po to, kai buvo nutraukta „Range Rover Evoque Convertible“ gamyba, tai bus vienintelis automobilis Europos rinkoje su tokio tipo kėbulu.

„Audi“ šiemet atveš net kelias visai nekuklias naujienas: SUV modelį RS Q8, universalą „RS 6 Avant“ ir „liftback“ tipo „RS 7 Sportback“. Visi jie varomi tokių pačių, 600 AG pajėgumo, V8 tipo turbobenzininių variklių, nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja greičiau nei per 4 sekundes ir viršija 300 km/val. greitį.

Metų viduryje BMW parodys naują 4-osios serijos kupė, kurio priekį turėtų puošti nematyto dydžio radiatoriaus grotelės, ir didelės galios sedaną M3.

„Land Rover“ jau artimiausiu metu parodys visiškai naują visureigį „Defender“.

„Lexus“ metų viduryje pasiūlys išskirtinio stiliaus, aukštos klasės kabrioletą „LC 500 Convertible“, kuris, skirtingai nuo kupė versijos, nebus siūlomas su hibridine pavaros sistema.

 

„Jaguar“ atnaujino sportišką kupė „F-Type“, „Mer­cedes“ rudenį parodys naują S klasės flagmaną ir SUV modelio GLS pagrindu sukurtą pačią brangiausią versiją „Maybach GLS 600“.

Metų pabaigoje britų „As­ton Martin“ pateiks savo pirmąjį SUV modelį DBX, jis konkuruos su „Lamborghini Urus“ ir „Bentley Bentayga“.

    

Egzotinių modelių naujienas vainikuos ribotos, 399 vienetų serijos „McLaren Elva“ atviru kėbulu, „Mercedes-AMG One“ su hibridine, 1.000 AG viršijančia „Formulės 1“ pavaros sistema, elegantiškas kupė „Ferrari Roma“ ir „Ferrari SF90 Stradale“ markės istorijoje galingiausias serijinis modelis.

  

Siekia interaktyvumo

Palengva, tačiau tendencingai prarandančios gamintojų ir auditorijos susidomėjimą automobilių parodos išliks svarbiausios pramonės naujienų skelbimo priemonės. Tarptautinių automobilių salonų organizatoriai kasmet susiduria su dažnėjančiais gamintojų sprendimais nebedalyvauti tam tikrose parodose. Be to, jie ieško naujų koncepcijų ir ekspozicijai siekia suteikti kuo daugiau interaktyvumo, kuris motyvuotų interesantus apsilankyti parodose, o ne apsiriboti naujienomis elektroninėje erdvėje.

Svarbiausių automobilių salonų sezoną šiemet pradės Ženevos paroda, nes iki šiol sausį rengta Detroito NAIAS perkeliama į vasarą. Didžiųjų parodų metus rugsėjo pabaigoje pabaigs Paryžiaus automobilių paroda.

Nuotraukos – gamintojų.

Atsiliepimai

Naujienos