fbpx
+370 687 73005 info@ecodriving.lt
  • lt

Nuo rugsėjo 1-osios įsigaliojo nauji degalų sąnaudų ir taršos testų standartai: WLTP (angl. „Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure“) ir RDE (angl. „Real Driving Emissions“), pakeitę iki šiol galiojusį  NEDC (angl. „New European Driving Cycle“) standartą.

Senasis laboratorinis testas, vadinamasis NEDC, buvo sumodeliuotas 9-ajame dešimtmetyje ir dėl įvairių technologinių ir vairavimo sąlygų pasikeitimų šiandien jau laikomas pasenusiu. Pagrindinis šio metodo trūkumas tas, kad matavimai buvo atliekami „idealiomis“ sąlygomis, dažnai mažai ką bendro turinčiomis su realiomis eismo sąlygomis. Naujoji metodika gerokai tiksliau atspindi sąlygas, kuriomis yra eksploatuojama transporto priemonė.

Kokie yra WLTP metodikos privalumai?

  • realistiškesnis elgesys vairuojant;
  • didesnis vairavimo situacijų skaičius (miestas, užmiestis, pagrindinis kelias, greitkelis);
  • ilgesni bandymo nuotoliai;
  • realistiškesnė ir Europos vidurkiui artimesnė aplinkos temperatūra;
  • didesnis vidutinis ir maksimalus greitis;
  • didesnė vidutinė ir maksimali pavaros galia;
  • dinamiškesnis ir tipiškesnis greitėjimas bei lėtėjimas;
  • trumpesni sustojimai;
  • atsižvelgiama į papildomą įrangą: pateikiamos atskirų transporto priemonių CO2 vertės ir degalų sąnaudos, atsižvelgiant į jų gamyklinę komplektaciją;
  • griežtesnės automobilių paruošimo ir matavimo sąlygos;
  • naudotojams pateikiama informacija su geriausio ir blogiausio atvejo vertėmis, atspindint galimus panašių automobilių modelių komplektacijos variantus.

Dėl šių patobulinimų WLTP suteikia daug tikslesnį pagrindą automobilio degalų sąnaudų ir išmetamųjų dujų kiekiui išmatuoti. Taigi, laboratoriniai matavimai nuo šiol daug tiksliau atspindės automobilio eksploatacines savybes kelyje.

Pagrindiniai metodikų skirtumai

 

 

NEDC

WLTP

Testo ciklas

Vienkartinis testas

Dinaminis ciklas, labiau atitinkantis tikras vairavimo sąlygas

Ciklo trukmė

20 min

30 min

Ciklo nuotolis

11 km

23,25 km

Vairavimo fazės

2 fazės

66 % mieste ir 34 % užmiestyje

4 dinaminės fazės

52 % mieste ir 48 % užmiestyje

Vidutinis greitis

34 km/h

46,5 km/h

Maksimalus greitis

120 km/h

131 km/h

Pavarų perjungimas

Transporto priemonių pavarų perjungimo taškai yra fiksuoti

Kiekvienos transporto priemonės pavarų perjungimo taškai yra skirtingi

Temperatūra

Matavimai atliekami esant 20–30 °C

Matavimai atliekami esant 23 °C, CO2 vertės pakoreguotos iki 14 °C

Atsiliepimai

Naujienos