fbpx

Karštą vasaros dieną, o tokių sulaukiam vis daugiau, be oro kondicionieriaus išsiversti sunku. Tačiau netinkamai jį eksploatuojant, arba išauginame degalų sąnaudas, arba pakenkiame savo sveikatai. Kaip pasirinkti teisingai?


Oro kondicionierius ar praviras langas?

Kiek degalų sąnaudas padidina veikiantis automobilio oro kondicionierius? Kaip mažiau sunaudoti energijos, t.y. sutaupyti degalų tai energijai pagaminti?

Esminė taisyklė tokia: mieste ir važinėjant nedideliu greičiu, ekonomiškiau tiesiog praverti langus, tuo tarpu važiuojant greitkeliu ir didesniu greičiu, langai turi būti uždaryti idant negadintų aerodinamikos, o oro kondicionierius įjungtas. Mat važiuojant didesniu greičiu, energijos sąnaudos kondicionieriui palaikyti ne tokios reikšmingos, kaip važiuojant lėtai.

Taip, oro kondicionierius yra didelis automobilio generuojamos energijos „vagis“. Tačiau net jei esam ekovairavimo entuziastai ir stengiamės elektrinius prietaisus jungti kuo rečiau, visada turime labai rimtai pasverti – taupymas ar saugumas? Saugumas čia minimas ta prasme, kad ilgiau pavairavę karštoje aplinkoje, žmonės tampa vangesni, atbunka jų reakcijos laikas, o tai reiškia, kad sudėtingoje eismo situacijoje galime nebespėti išvengti įvykio.

Nevertėtų pamiršti ir techninės pusės – kad kondicionierius tinkamai tarnautų, jis turi būti periodiškai tikrinamas, valomas ir užpildomas. Specialistai tai rekomenduoja daryti kartą per metus. Taip pat rekomenduojama (kai kuriose šalyse net ir privaloma!) ir jo dezinfekcija, nes neprižiūrėtas oro kondicionierius labai greitai tampa infekcijų bei pavojingų bakterijų platinimo židiniu.

Važinėjant senesniu automobiliu nedideliu greičiu ir mieste, kondicionieriaus „dėka“ degalų sąnaudos gali padidėti 15-25%. Teisybės dėlei reikia pridurti, kad šiuolaikiniuose automobiliuose naujų techninių sprendimų dėka energijos praradimai yra vis mažesni.

Atsiliepimai

Naujienos