fbpx

Pirmieji Lietuvoje vykdomo tarptautinio projekto ECOWILL  – „Ekovairavimo diegimas besimokančiųjų ir teisę vairuoti turinčių vairuotojų mokymuose“, kurį remia ES programa „Pažangi energetika Europai“, praktinių mokymų rezultatai rodo, jog Lietuvos vairuotojai dar turi nemažai rezervų taupyti degalus: net 70% ekovairavimo mokymų dalyvių be didesnių pastangų sugebėjo automobilio degalų sąnaudas sumažinti procentu, kuris žymimas dviženkliu skaičiumi – vidutiniškai 15-20%.

Prieš du metus startavęs Lietuvoje, 2012-ųjų gegužės mėnesį ECOWILL projektas įžengė į tą stadiją, kai apmokius vairavimo instruktorius, pradėti ir teisę vairuoti turinčių asmenų trumpos trukmės (1 val.) praktiniai mokymai.  Šio projekto ribose iš viso bus apmokyta 500 asmenų. Mokymai vyksta automobiliu „Toyota Auris“ su dyzeliniu 1,4 l darbinio tūrio varikliu.

Praktinius užsiėmimus vykdo specialiai ECOWILL projekto partnerių apmokyti UAB „Ecodriving LT“ vairavimo instruktoriai, kurie dirba pasitelkdami naujausius ES pripažintus vairavimo mokymo principus.

ECOWILL projekto vykdytojos Lietuvoje UAB „COWI Lietuva“ Energetikos skyriaus vadovė Inga Valuntienė pirmuosius rezultatus komentuoja taip: „Pradedant šį projektą net ir mano kolegos buvo nusiteikę pakankamai skeptiškai, tad tokių nuotaikų galėjome tikėtis ir iš projekto dalyvių. Net svarstėme, ar pavyks lietuvius sudominti ekovairavimo pamokomis? Pasirodo, smarkiai klydome. Mus maloniai nustebino žmonių entuziazmas ir domėjimasis. O ypač džiugina, kai matai, kad po pamokos žmogus „užsikabina“: toliau stebi, kaip, keičiant vairavimo stilių, kinta jo automobilio degalų sąnaudos. Rutininis vairavimas į darbą virsta įdomiu bei naudingu iššūkiu sau“.

Pirmojo šimto pamokų rezultatai įkvepiantys: vos per vieną valandą ekovairavimo besimokantys asmenys įsitikina, jog vairavimo instruktoriui patariant, automobilio degalų sąnaudos mažėja tiesiog jų akyse – automobilio borto kompiuteris tuoj pat parodo mažesnes momentines degalų sąnaudas. Priklausomai nuo vairuotojo jau įgytos patirties ir gebėjimo greitai įsisavinti vairavimo instruktoriaus perteikiamas žinias, degalų sąnaudų ekonomija, lyginant su to paties vairuotojo įprastu vairavimo stiliumi, yra nuo 5-7% iki 25-35%, o kai kurių mokymų dalyvių ir dar daug daugiau – net iki 54%. Net įskaitant ir tuos vienetinius rezultatus, kai mokymo tikslo nepavyko pasiekti dėl didelių nenumatytų transporto srauto trikdžių, visos grupės vidutinės apskaičiuotos degalų sąnaudos buvo 13% mažesnės, nei kontroliniame važiavime.ecodriving_Toyota_instruktoriai_

Praktinius ekovairavimo mokymus vykdantys UAB „Ecodriving LT“ vairavimo instruktoriai Andrejus Savčenko ir Artūras Pakėnas pastebi, kad daugelis besimokančiųjų iš anksto nesitikėjo pasiekti kokių nors ženklesnių rezultatų, tačiau pamokoje paprastai kiekvienas vairuotojas atranda savo rezervus. Labiausiai jiems neįprasta anksti perjungti pavaras. Be to, vairuotojai nėra įpratę stebėti situaciją pakankamai toli į priekį bei prognozuoti eismo sąlygų pasikeitimus, kaip ir laikytis tinkamos distancijos iki kito automobilio, kad išnaudotų savo vairuojamo automobilio inercines jėgas.

Pirmajame šimtuke asmenų, panorusių išbandyti ekovairavimo tiesas praktikoje, buvo Jolita Kurtinaitienė, UAB „Bitė Lietuva“ Duomenų tinklų sujungimo ir tarptinklinio ryšio departamento vadovė. Jai pavyko pasiekti net 25% degalų ekonomiją. “Naudinga buvo sužinoti daugelį dalykų, apie kuriuos iki šiol niekada nesusimąsčiau. Ir tai iškart davė apčiuopiamą rezultatą: tą patį atstumą nuvažiavau su mažesnėmis degalų ir net laiko sąnaudomis. Tai, ką išmokau, toliau taikau kasdieniniame vairavime“ – savo įspūdžiais pasidalino J.Kurtinaitienė.

Dar vienas mokymų dalyvis – UAB „SEB investicijų valdymas“ generalinis direktorius Gediminas Milieška, paklaustas apie tai, kokį poveikį ekovairavimo užsiėmimas turėjo jam, atsakė: „Šie mokymai sužadino mintį, kuri jau virsta įpročiu: pagavau azartą ir įgytą patirtį naudoju toliau kasdien. Vairavimo instruktoriaus profesionalumas ir praktiškai pritaikomi patarimai virto naudingais man ekonomiškai rezultatais, be to, džiaugiuosi ir tų rezultatų ekologine prasme“. G.Milieškos pasiektas degalų sutaupymo procentas – 18.

Pirmieji ECOWILL praktiniai ekovairavimo mokymai vyko Vilniuje. Taip pat jie numatomi Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose. Projektas tęsis iki 2013 m. vasario mėn.

ECOWILL projektas vykdomas 13 Europos valstybių (AustrijojeČekijojeGraikijojeIspanijojeItalijojeJungtinėje KaralystėjeKroatijojeLenkijoje, Lietuvoje, OlandijojeSuomijojeVengrijoje ir Vokietijoje). Projektą koordinuoja Austrijos energetikos agentūra. Projekte taip pat dalyvauja Europos vairavimo mokyklų asociacija EFA ir Tarptautinės automobilių federacijos FIA Europos biuras. Vykdant šį projektą bendradarbiaujama su NL Agentūra, Ford of Europe, Tarptautine vairuotojų egzaminavimo komisija CIECA, Europos automobilių gamintojų asociacija ACEA, LeasePlan Corporation, Quality Alliance Eco – Drive, Švedijos nacionalinė vairavimo mokyklų asociacija.

ECOWILL projekto vykdytojas Lietuvoje – UAB „COWI Lietuva“, ekovairavimo mokymų Lietuvoje vykdytojas – UAB „Ecodriving LT“ kartu su „Toyota Baltic AS“.

Visą atsakomybę už šio straipsnio turinį prisiima autoriai. Šis straipsnis nebūtinai atspindi Europos Sąjungos nuomonę. Europos Komisija nėra atsakinga už jokį šiame straipsnyje pateiktos informacijos panaudojimą.

Atsiliepimai

Naujienos