fbpx

Paskaičiuota, kad vietinio transporto (įskaitant lengvuosius automobilius, lengvąjį komercinį transportą ir autobusus) CO2emisija jau sudaro ~6% žmogaus veiklos sukeliamos emisijos ir toliau labai sparčiai auga. Nežiūrint į pasaulinius pasiekimus, mažinant degalų sunaudojimą naujose transporto priemonėse, automobilių kiekis didėja dar didesniu tempu ir šią ekonomiją gerokai lenkia.

Lengvieji automobiliai (įskaitant ir lengvąjį komercinį transportą) yra vieni didžiausių klimato šilimą įtakojančios aplinkos taršos šaltinių – jie į aplinką išskiria maždaug pusę viso transporto sektoriaus išmetamų teršalų. Šiuo metu pasaulyje priskaičiuojama maždaug 800 mln automobilių ir kitų lengvojo transporto priemonių, iš jų apie 250 mln rieda JAV keliais. Jei Kinija, Indija bei kitos besivystančios šalys ir toliau didins savo transporto parką ne mažesniais tempais, nei dabar, prognozuojama, jog jau 2040-aisiais pasaulyje bus apie 1,6 mlrd lengvojo transport priemonių. O jei įskaičiuosim ir sunkvežimius, autobusus bei motociklus, tai šis skaičius perlips ir per 2 mlrd.

ldv_stock_2000-2050Degalus, pagamintus iš naftos produktų, dar vis tebevartoja ~95% transporto priemonių pasaulyje, tame skaičiuje ir oro, geležinkelių bei vandens transportas. Tad fundamentalūs pokyčiai įmanomi tik įsisavinant alternatyvias energijos rūšis ir kuo greičiau įprastas transporto priemones keičiant tomis, kurių emisija bus ženkliai mažesnė.  Ne mažiau svarbu efektyvių miesto transporto sistemų kūrimas, leisiantis mažinti transporto priemonių poreikį aplamai.

Šaltinis: Carbon War Room

Atsiliepimai

Naujienos